اخبار و مقالات

صادرات 500 میلیون دلاری محصولات لبنی به روسیه
تاریخ انتشار : 1395/5/31 ساعت 09:15:12
صادرات 500 میلیون دلاری محصولات لبنی به روسیه


















صادرات 500 میلیون دلاری محصولات لبنی به روسیه
تاریخ: 1395/04/26
شماره: 7100
بازدید: 35
دبیر انجمن صنایع لبنی کشور گفت: اگرچه صادرات محصولات لبنی به عراق و افغانستان کاهش یافته اما امکان صادرات 500 میلیون دلاری این محصولات به روسیه وجود دارد.
 
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت صادرات لبنیات به روسیه اظهار داشت: مشکلات اداری، گمرکی و بانکی نیز از سوی وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن برای صادرات به روسیه مرتفع شده و براین اساس شرکتهایی که روسیه مجوز صادرات به آنها داده می توانند محصولات خود را صادر نمایند.

وی با اشاره به ارزآوری صادرات به روسیه بیان کرد: با توجه به هزینه های بالای بازاریابی و شرایط سخت انعقاد اما امکان صادرات 500 میلیون دلار محصولات لبنی به روسیه وجود دارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اقدامات دولت در راستای صادرات به روسیه افزود: انعقاد قرارد داد کریدور سبز، کاهش تعرفه 20 درصدی گمرک، بهبود مسائل بانکی و دریافت ال سی و صادرات کالا از جمله اقدامات اساسی دولت در خصوص صادرات به روسیه به شمار می رود.

گفتنی است که تخصیص مشوق های صادراتی نیز می تواند در امر صادرات تاثیر گذار باشد .

باکری در ادامه یادآور شد: پاکستان یکی دیگر از بازارهای هدف به ویژه برای صادرات شیر خشک است که امیدواریم بتواند بازار خوبی برای صنعت لبنیات کشور باشد.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان اظهار داشت: در حال حاضر صنایع بزرگ و متوسط لبنی با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می دهند اما به سبب بحران های چند سال اخیر کارخانه های کوچک لبنی در تعطیلی به سر می برند و یا با ظرفیت ناقص به تولید ادامه می دهند که امیدواریم با بسته های حمایتی دولت در راستای خروج از رکود کارخانه های لبنی از این وضعیت نجات یابند.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان